Subject: Vs: Päring hr Marko Tiislerile
From: "Marko Tiisler" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Wed, 13 Mar 2024 09:20:56 +0300

Tervist!

Kinnitame, et ravimiga Ospen (toimeaine fenoksümetüülpenitsilliin)
suukaudne suspensioon 400000RÜ 5ml esinesid tarneraskused alates 2022.
aasta oktoobrist, mis ei ole tänase seisuga täielikult lahenenud.

Kuna müügiloaga ravimil tekkis tarneraskus, lubati 2022. aasta detsembris
Eesti Infektsioonhaiguste Seltsi taotluse alusel hulgimüüjatel Eestisse
tuua sama toimeaine sisaldusega müügiloata ravimeid (Infectocilliin; V-Pen
ja Phenoxymethylpenicillin) Euroopa Majanduspiirkonna liikmesriikidest, et
tagada patsientide ravivajaduse katmine tarneraskuse korral. Tänase
seisuga on Ospen ja ka müügiloata sama toimeaine sisaldusega ravimid
apteekides saadaval.  Laost juurde tellida apteek praegu Ospeni suukaudset
suspensiooni kahjuks ei saa, küll aga sama toimeaine sisaldusega
müügiloata ravimid on saadaval. Üldine olukord antibiootikumide vaates on
käesoleval hooajal olnud parem kui aasta tagasi.

Tarneraskused võivad tekkida paraku igal ravimil ja ennustamine on siin
keeruline. Sügis-talviste haigushooaegade korral antibiootikumide vajadus
tõuseb kordades. Juhul kui esmavaliku ravimi tekib tarnehäire ning sama
toimeaine sisaldusega müügiloaga alternatiivid puuduvad,  võib kaasneda
teiste toimeainete kasutuse suurenemine, mis omakorda võib põhjustada ka
nende tarnehäire. Kokkuvõttes kõik osapooled (tootjad, hulgimüüjad,
pädevad asutused) teevad pingutusi, et hooaegadeks paremini valmis olla ja
tarnehäirete mõju patsiendile minimeerida ning riske maandada. Kõik
selleks, et patsiendid igapäevaselt vajalike ravimitega varustada.

Kõike head soovides!

Marko Tiisler

Ravimiamet

Järelevalveosakond

Sisse- ja väljaveo järelevalve büroo juhataja

Tel 737 4140

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

Nooruse 1

50411 Tartu

www.ravimiamet.ee <http://www.ravimiamet.ee>

Selles e-kirjas sisalduv teave (kaasa arvatud manused) on mõeldud
ametialaseks kasutamiseks ning seda võivad kasutada vaid e-kirja
adressaadid. E-kirjas sisalduvat teavet ei tohi ilma saatja selgelt
väljendatud loata edasi saata ega mis tahes viisil kolmandatele isikutele
avaldada. Juhul, kui Te olete saanud käesoleva e-kirja eksituse tõttu,
teavitage sellest koheselt saatjat ning kustutage e-kiri.

This e-mail and any attachments transmitted may contain confidential and
privileged information.  If you are not the intended recipient, please
notify the sender immediately by returning the e-mail and permanently
deleting what you have recieved. Any dissemination or use of this
information by a third person without permission is prohibited and may be
illegal.

From: Kadri Pettai <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: teisipäev, 12. märts 2024 09:30
To: Ravimiamet <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Päring hr Marko Tiislerile

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Palun üldist informatsiooni, kas viimastel aastatel on olnud tarneraskusi
(patsientidele kättesaadavus raskendatud) ravimile
Fenoksümetüülpenitsilliin 400000 RÜ, kaubandusliku nimetusega Ospen või
V-PEN? Kui jaa, siis kas tarneraskusi võib ette tulla ka lähiaastatel?

Ette tänades kiire vastuse eest!

Lugupidamisega

Kadri Pettai

Lapse heaolu spetsialist

sotsiaalhoolekande osakond

Tel 645 7079, 53432281

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Kari 13, Tallinn